Ez a honlap a működéshez és a hirdetések testre szabásához cookie-kat használ. Az "OK" gombbal elfogadhatod, a "Beállítások" alatt letilthatod a cookie kezelést. A fogaskerékre kattintva bármikor megváltoztathatod a döntésedet. Adatkezelési nyilatkozat
Termékek Menü

Ezt érte el a WarCraft

Kelemen Szabolcs

1994-et írtunk. Már ismertük a Dune II-t, a Settlerst, a Cannon Foddert. Valami hiányzott belőlük. A Command & Conquernek, a Red Alertnek és a StarCraftnak még se híre, se hamva, ugyanis egy fontos mérföldkőnek még el kellett érkeznie:

Megjenet WarCraft I.

A Blizzard nagysikerű első real time stratégiai (RTS) játékát mai szemmel könnyű megmosolyogni. Az első részben néhány kivétellel mindkét oldal egységei egyformák voltak, és a küldetések se nagyon különböztek. Viszont a WarCraft: Orcs and Humans saját világot teremtett, nem épített egyik létező fantasy-re sem. Merész húzás, hiszen se filmek, se a történelem nem segített a ráhangolódásban, WarCraft könyvek meg még nem is léteztek.

Akkoriban az sem volt magától értetődő, hogy egy játékot hanggal játszhassuk (a hangkártya nem volt általános), és a zene minősége sem igazán felelne meg a mai követelményeknek. Az átvezető animációkban csak a szájmozgásokat animálták (úgy-ahogy), viszont már akkor is elég jó szinkronhangokat találtak hozzájuk, és ez érvényes volt a játék közbeni hangeffektekre is.

A felbontás is csak 320x200 volt (a szerencsésebbeknek már nem fekete-fehérben), aminél manapság egy kenyérpirító vagy fénymásoló kijelzőjétől is többet várunk. Akkoriban ez a felbontás volt a megszokott (könnyen és gyorsan lehetett kezelni), de ezt a WarCraft ezerszer jobban használta ki, mint akkoriban bárki. Az egységek elég nagyok voltak és szépen animálták a mozgásukat, így végre nem pálcikák és téglalapok hadvezérei voltunk, hanem valódi lovagoké és íjászoké. Valószínűleg ez segített úgy beleélni magunkat a játékba, ahogy más nem (én pl.: anno készítettem WarCraft-os rajzokat, és csináltam egy egyszerű PacMan klónt is a WarCraft figuráival és tereptárgyaival). Ráadásul egy akkoriban közepesnek számító PC-n is elfutott.

És ide fejlődött

Nem sokkal később megjelent a második rész, olyan grafikával, amitől leesett az állunk - miközben a változatosság is javult (sok új egység, pályaszerkesztő). Ezt követte a harmadik rész, ami teljesen 3D-s lett. Durotan - főszereplő WarCraft filmből és az azonos című WarCraft könyvből

Ezután gondoltak egy merészet. Miközben a Blizzard másik játéka, a StarCraft lassan az előd babérjaira tört a stratégiai játékok piacán, a WarCraft-ot szerepjátékká alakították: megjelent a World of WarCraft (WoW). De nem akármilyen szerepjátékká: a játékosok interneten keresztül játszották és játsszák ma is Azeroth gigantikus világában. Rövid idő alatt a világ kiterjedését nem csak a WoW újabb és újabb bővítései és kalandozók milliói, hanem a WarCraft könyvek is segítették.

Miközben a WoW karakterei a Hearthstone-t és a Heroes of the Storm-ot is gazdagították (és ne felejtsük el a South Park ide vonatkozó részét sem), a WarCraft végre bekerült a mainstream kultúrába is: hosszú évek munkáját követően 2016-ban megjelent az első WarCraft film.

A Blizzard világának több, mint 20 éve töretlen a sikere - lassan már nincs hová fejlődnie. Kivéve talán a virtuális valóságot, vagy egy WestWorld-szerű "vidámparkot". Az nagyot ütne, nem?

Még több: ~blog fantasy
blog comments powered by Disqus