Itt jársz: > >

ÁSZF

ScifiMarket.hu
Általános Szerződési Feltételek
 
Jelen dokumentum iktatásra kerül, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, írásbeli szerződésnek minősül, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
 
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.scifimarket.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.scifimarket.hu/vasarlasi_feltetelek_5 és letölthető az alábbi linkről: http://www.scifimarket.hu/custom/scifimarket/image/data/doc/aszf.pdf
 

1 Szolgáltató adatai:

 
A szolgáltató neve: Tőzsdeász Kft.
A szolgáltató székhelye és levelezési címe (egyben egy esetleges panaszügyintézés helye): 1116, Budapest, Fehérvári út 133. fsz. 4.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe (amin keresztül panaszügyintézés is folytatható): scifimarket@scifimarket.hu
Cégjegyzékszáma: 01-09-988371
Adószáma: 23996685-2-43
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága ,
Csomagküldő kereskedelmi tevékenységet 4381-B/2014 számon nyilvántartásba vevő hatóság neve: Budapest Főváros XI. kerület, Újbudai Polgármesteri Hivatal, Hatósági Igazgatóság, Vállalkozási csoport
Telefonszáma: 70/565-14-22
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-81143/2014.
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: ShopRenter.hu Kft., 4028 Debrecen, Kassai út 129.; Cg. 09-09-020636, info@shoprenter.hu
 

2 Alapvető rendelkezések:

 
  1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  2. A jelen Szabályzat 2014. 11 hó 14 nap napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére, olvasására.
  4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, felhasználása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
 

3 Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

 
  1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
  2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
  3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.
 

4 Rendelés menete

 
  1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
  2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
  3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket a „Kosárba rakom” gomb segítségével. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Megtekintés” linkre kattintva.
  4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, azt megteheti a termékek oldalán található „Kosárba rakom” gomb segítségével. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek darabszámát a „Megtekintés” linkre kattintva. A „Törlés - X” ikonra kattintva törölhet termékeket a kosár tartalmából. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a „frissítés” ikonra kattint Felhasználó.
  5. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, a „Tovább vásárlok” gombra kattint. Amennyiben a kosár tartalmán további módosítás nem szükséges, a vásárló a „Pénztár” gombra kattint.
  6. A Felhasználó választhat, hogy belép a webshopba, vagy regisztráció nélkül folytatja a vásárlást. Regisztráció nélkül vásárlás esetén megadja a szükséges adatokat.
  7. Felhasználó kiválasztja a számlázási és szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők (A szállítással és fizetéssel kapcsolatos további információk a „Szállítási és fizetés” oldalon találhatók.) A szállítási módonként különböző fizetési módok választhatóak:

    vásárlás összértéke Átvétel Bp. Podma-niczky u. 43. Átvétel Bp. Fehérvári út 133. Futáros házhoz szállítás Pick Pack Pontos átvétel Expressz házhoz szállítás
    készpénz igen nem igen igen igen
    előre utalás igen igen igen igen nem
    bankártyás fizetés az interneten igen igen igen igen nem
    bankkártyás utánvét nem nem igen általában igen
  •  

    • Fizetési módok:
      • Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni (lehetőségektől függően készpénzzel, vagy bankkártyával), akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.
      • Előre utalás. Előre utalásos fizetésnél 50 Ft engedményt adunk a végösszegből házhoz szállítás vagy a Pick Pack Pontos átvétel esetén.
      • Bankkártyás fizetés az interneten: az OTP által biztosított felüleleten a rögtön a rendelés leadását követően, de még a csomag megérkezése előtt, előre is ki lehet fizetni a rendelt termékeket. Erre a fizetési módra 50 Ft engedményt adunk.
    • A vásárlók minden vásárláshoz egy kupont használhatnak fel.
    • szállítási költségek a következő módon alakulnak:
    vásárlás összértéke Átvétel Bp. Podma-niczky u. 43. Átvétel Bp. Fehérvári út 133. Futáros házhoz szállítás Pick Pack Pontos átvétel Expressz házhoz szállítás
    2000 Ft alatt 390 Ft 390 Ft 990 Ft 990 Ft 1 790 Ft
    2000 Ft-tól 3000 Ft-ig 0 Ft 0 Ft 849 Ft 849 Ft 1 690 Ft
    3000 Ft-tól 4000 Ft-ig 0 Ft 0 Ft 799 Ft 799 Ft 1 690 Ft
    4000 Ft-tól 10000 Ft-ig 0 Ft 0 Ft 749 Ft 749 Ft 1 690 Ft
    10000 Ft felett 0 Ft -100 Ft 0 Ft 0 Ft 1 690 Ft
  1. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!
  2. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
  3. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  4. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

5 A megrendelések feldolgozása és teljesítés

 
  1. A megrendelések feldolgozása megrendelést követő munkanapon, munkaidőben történik, kivéve az előre utalással fizetett megrendeléseket, amiknek a feldolgozása nem kezdődhet meg azelőtt, hogy a megrendelés ellenértéke a számlánkra megérkezett és az interneten, bankkárytával fizetett rendeléseket, amiket a feldolgozás előtt a banknak sikeresen vissza kell igazolni. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
  2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 12 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
  3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
  4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
 

6 Elállás joga

 
  1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
  2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
  4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  6. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
    1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    4. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    5. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    6. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    7. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    8. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    9. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    11. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    12. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
  7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
  8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
  9. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
  10. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
  11. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
  12. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
  13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  14. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével). Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
  15. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
  16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
  17. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
  18. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
  19. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
 

7 Jótállás, szavatosság

 

Kellékszavatosság

 
  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
 

Termékszavatosság

 
  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  2. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  4. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
  6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    • A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
 
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 

8 A szavatossági igény esetén történő eljárás

 
  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
 

9 Vegyes Rendelkezések

 
  1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
 

10 Panaszkezelés rendje

 
  1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
  2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
    • Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
    • Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
    • Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
    • GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
    • Központi telefonszám: +36 1 459 4800
    • Faxszám: +36 1 210 4677
    • E-mail: nfh@nfh.hu
  1. Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

    A kérelemnek tartalmaznia kell

    a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
    b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
    c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
    d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
    e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
    f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
    g) a testület döntésére irányuló indítványt,
    h) a fogyasztó aláírását.

    A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

    Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

    A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

    A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

    Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

    Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
    Fax száma: (76) 501-538
    Név: Mátyus Mariann
    E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

    Baranya Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
    Telefonszáma: (72) 507-154
    Fax száma: (72) 507-152
    Név: Dr. Bodnár József
    E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

    Békés Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
    Fax száma: (66) 324-976
    Név: Dr. Bagdi László
    E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;


    Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
    Fax száma: (46) 501-099
    Név: Dr. Tulipán Péter
    E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Név: Dr. Baranovszky György
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;


    Csongrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Név: Dékány László, Jerney Zoltán
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;


    Fejér Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Név: Kirst László
    E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;


    Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
    Fax száma: (96) 520-218
    Név: Horváth László
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

    Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Telefonszáma: (52) 500-749
    Fax száma: (52) 500-720
    Név: Dr. Hajnal Zsolt
    E-mail cím: info@hbkik.hu;

    Heves Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
    Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
    Fax száma: (36) 323-615
    Név: Pintérné Dobó Tünde
    E-mail cím: tunde@hkik.hu;


    Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
    Telefonszáma: (56) 510-610
    Fax száma: (56) 370-005
    Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
    E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;


    Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010
    Fax száma: (34) 316-259
    Név: Dr. Rozsnyói György
    E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

    Nógrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
    Telefonszám: (32) 520-860
    Fax száma: (32) 520-862
    Név: Dr. Pongó Erik
    E-mail cím: nkik@nkik.hu;

    Pest Megyei Békéltető Testület
    Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
    Telefonszáma: (1)-269-0703
    Fax száma: (1)-269-0703
    Név: dr. Csanádi Károly
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
    Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

    Somogy Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000
    Fax száma: (82) 501-046
    Név: Dr. Novák Ferenc
    E-mail cím: skik@skik.hu;

    Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
    Fax száma: (42) 311-750
    Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;


    Tolna Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661
    Fax száma: (74) 411-456
    Név: Mátyás Tibor
    E-mail cím: kamara@tmkik.hu;


    Vas Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
    Telefonszáma: (94) 312-356
    Fax száma: (94) 316-936
    Név: Dr. Kövesdi Zoltán
    E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

    Veszprém Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
    Telefonszáma: (88) 429-008
    Fax száma: (88) 412-150
    Név: Dr. Óvári László
    E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu


    Zala Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Telefonszáma: (92) 550-513
    Fax száma: (92) 550-525
    Név: dr. Koczka Csaba
    E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

11 Adatvédelem

 
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.scifimarket.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3
 
 
Budapest, 2017-06-01
 
blog comments powered by Disqus
Miért tőlünk vásárolj? + hírlevél

Bankkártyás fizetés interneten és futárnál!
300 Ft-os kupon és 3 e-book feliratkozóknak!
Email*:
Beváltás 3000 Ft-tól. Részletek
Ingyenes szállítás
Minden vásárláshoz
  • 5% kedvezményre jogosító kód
  • Könyvjelző minden könyvhöz.
Minden 2000 Ft feletti vásárláshoz grantált ajándék.
(A Pénztárban választhatod ki.)
Szállítás Futár Átvétel Bp.
0-2.000 Ft 990 Ft 390 Ft
2.000-
3.000 Ft
849 Ft 0 Ft
3.000-
4.000 Ft
799 Ft 0 Ft
4.000-
10.000 Ft
749 Ft 0 Ft
10.000 Ft
felett
0 Ft 0 Ft
Határidő 1-4 nap* 0-2 nap
Fizetés KP,
utalás, bankkártya
Csomagolási és fizetési költség nincs. További szállítási módok.
  • 300 Ft-os hírlevélkupon. A kuponbeváltásról bővebben.
  • futárnál utalásos fizetéskor 50 Ft kedvezmény
  • online bankkártyás fizetéskor 50 Ft kedvezmény

Vásárlás regisztráció nélkül, egyszerűen >>
*expressz futárral gyorsabb

Szerzők, gyártók:
info doboz
Kérdésed van?

We also speak English!