Ez a honlap a működéshez és a hirdetések testre szabásához cookie-kat használ. Az "OK" gombbal elfogadhatod, a "Beállítások" alatt letilthatod a cookie kezelést. A fogaskerékre kattintva bármikor megváltoztathatod a döntésedet. Adatkezelési nyilatkozat
Termékek Menü

Mit ért el a StarCraft 17 év alatt?

Kelemen Szabolcs

Leírni is nehéz, de minden idők egyik legjobb játéka olyan régen jelent meg, hogy lassan érettségizhetne. Amit pedig 1998. március 31. óta elért, azt kevés játék mondhatja el magáról! Torta a 17 éves StarCraft tiszteletére

Mit tud a StarCraft?

A StarCraft az első olyan real time stratégiai (RTS) játék, ahol három gyökeresen különböző oldallal játszhatunk. A kivételes kiegyensúlyozottságnak köszönhetően mindegyik csapattal lehet nyerni, de mindegyik eltérő taktikát követel meg. (Éppen ezért találhat közöttük mindenki szimpatikusat.) A StarCraft előtt főleg grafikában volt különbség a játszható felek között (lásd Dűne II , Red Alert, WarCraft), az ilyen mértékű változatosság korábban ismeretlen volt.

A történetet annyira eltalálták, hogy akár önmagában is helytállna (filmet még nem forgattak belőle, de könyvek már születtek ), a küldetések pedig nem ragadnak meg a "jönnek és gonoszak, úgyhogy irtsd ki mindet" szintjén, hanem igazi változatosságot nyújtanak. A jó hangulatot a remek zenei aláfestés koronázta meg.

Az alaptörténet

21. század kezdetén bűnözők, kibernetikusan módosított emberek, és genetikai mutánsok egy csoportját száműzik a Földről. Az ő leszármazottaik a terranok, akik A StarCraft világ időrendje az űr egy távoli szegletében alapított kolóniákban élik mindennapjaikat. Az életüket irányító kormányok folyamatosan rivalizálnak egymással, de a 25. század végére már a "Confederacy of Man" (Az ember konföderációja) nevű szervezet kezében összpontosul a hatalom nagy része. A konföderáció vezetői visszaélnek hatalmukkal: a kegyetlenkedések és az elnyomás miatt lázadás tör ki. (A lázadók magukat "Sons of Korhal"-nak, vagyis Korhal fiainak nevezik.)

A terran világok éppen mit sem sejtve vívják polgárháborújukat, amikor felbukkan a hihetetlen technológiát és pszionikus képességeket birtokló ősi nép, a protossok, akik minden előzetes figyelmeztetés nélkül megsemmisítik az egyik terran kolóniát. Ha ez nem lenne elég, világossá válik, hogy egy másik ismeretlen faj, a rovarszerű zergek fertőzik a terran kolóniákat, hogy asszimilálják az emberi fajt - ahogy minden mást is, ami eddig az útjukba került.

A protossok felperzselik a bolygó felszínét, hogy ezzel állják útját a zergek terjeszkedésének. Ez az a pont, amikor bekapcsolódunk a történetbe a terranok oldalán. Ellentétben a korábbi játékokkal (pl.: WarCraft, Red Alert) a történetnek nincs oldalanként más végkifejlete, hanem a zergekkel ott vesszük fel a történet fonalát, ahol a terranokkal letettük, és a protossok története is ott folytatódik, ahol a zergeké véget ért.

A fogadtatás

A játék elsöprő többségben pozitív kritikát kapott, amit később az eladások is tükröztek: összesen kb. 11 millió példányt adtak el belőle. A rengeteg pozitívum mellett egyesek azért megemlítették azt is, hogy a felbontás alacsony, és a grafika mai szemmel elég "egyszerű". Ráadásul az irányításon is volt mit javítani a Wings of Liberty-re. (Szerintem mondjuk a játék így is szép lett, bár nekem akkoriban sem a grafika adta el. A játékélmény viszont mindenért kárpótol!)

A Blizzard (a készítők) saját elmondása szerint a játék összesen 37 díjat nyert. Olyan rangos elismeréseket is magáénak mondhat, mint a minden idők 7. legjobb játéka az IGN listáján, vagy a saját csillag a Walk of Game-en. (A Walk of Game San Franciscoban található, a játékipar legjelentősebb szereplőinek, játékainak, és kitalált karaktereinek állít emléket. Nem összetévesztendő a Hollywoodban található Walk of Fame-mel. A Walk of Game-en a StarCrafton kívül csillagot kapott még többek között Super Mario, Sid Meierrel és Lara Croft.)

Dél-Koreában a játék annyira népszerű lett, hogy egyedül ott 4,5 millió példány kelt el belőle. Itt a StarCraft multiplayer változatából olyan versenyeket szerveznek, ahol a profi versenyzőket szponzorok támogatják, és a meccseket még TV-n is közvetítik. Ilyen felhajtás van egy döntő körül:

blog comments powered by Disqus